2021 жылғы 27 қыркүйек пен 18 қазан аралығында Солтүстік Қазақстан облысының 24 білім беру ұйымында PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) мәтінін оқу және түсіну сапасына халықаралық зерттеу жүргізілді.
PIRLS-IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) оқу жетістіктерін бағалау жөніндегі халықаралық қауымдастығы жүргізетін оқу сауаттылығының халықаралық салыстырмалы зерттеуі.
Осы зерттеудің мақсаты әлемнің әр түрлі елдерінің төртінші сынып оқушыларының мәтінді оқу және түсіну дағдыларының деңгейін салыстыру, сондай-ақ ұлттық білім беру жүйелеріндегі оқу сауаттылығын оқыту әдістемесіндегі айырмашылықтарды анықтау болып табылады.
PIRLS зерттеуінде оқушылардың сабақ барысында және мектептен тыс уақытта жиі қолданатын оқудың екі түрі бағаланады: оқу әдеби тәжірибесін алу мақсатында оқу және ақпаратты игеру және пайдалану мақсатында оқу.
Зерттеу нәтижелерін түсіндіруге мүмкіндік беретін факторлардың жай-күйі туралы ақпарат жинау үшін құралдар жиынтығына мыналар кіреді:
- Оқушыға арналған сауалнама;
- Мұғалімге арналған сауалнама;
- Ата-аналарға арналған сауалнама;
- Мектеп әкімшілігіне арналған сауалнама.
Облыс бойынша зерттеуге 5-сыныптан 446 оқушы, 24 педагог, 24 үйлестіруші және 446 ата-ана қатысты.
2021 жылы зерттеу алғаш рет электронды форматта өтті. Электрондық формат зерттеуге PIRLS компонентін енгізуді білдіреді, ол студенттердің Интернетке ұқсас ортада ақпаратты қаншалықты жақсы оқитынын, түсіндіретінін және бағалайтынын зерттейді. Олар веб-беттерді зерттеді, сұрақтарға жауап берді, құбылыстардың өзара байланысын түсіндірді, ақпаратты түсіндірді және біріктірді. Беттерде фотосуреттер, графиктер және карталар, анимациялар, еренсілтемелер және қалқымалы терезелер сияқты көрнекі ақпарат бар.
PIRLS зерттеуінің нәтижелері бойынша халықаралық есепті жариялау 2022 жылғы желтоқсанға жоспарланған.